Mjukisbyxan88

Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny Nilsson - 20 januari 2012 13:32

Tiden har gått så fruktansvärt fort sedan vi fick reda på att vi skulle ha en liten bebis   , och nu s är det bara 1 månad kvar eller kanske mindre eller mer  

Våran lille plutt <3<3

det har handlats en hel del grejer nu ....

         

lite av vad vi fått och vad vi köpt själva <3<3


Just nu sitter jag och kollar på tre kronor <3 och bloggar och facebookar & gosar med lilla cosmos <3

så jaa nu ska jag fortsätta kolla tre kronor kanske bloggar senare sen men man vet aldrig <3<3

älsklingen är ju ängtligen ledig i helgen <3 han är ju inte så värst social om dagarna längre men men de får man ju förstå när han sitter i kassan och jobbar <3<3 ÄLSKAR HAN LIKA MYCKET FÖR DET  


HA DE GÖTT SÅ HÖRS VI SENARE ELLER I HELGEN <3

*CARPE DIEM* 

Av Jenny Nilsson - 20 januari 2012 13:14

denna månad blev det också väldigt mycke fotande specielt på katterna när vi hade dem ute för första gången <3<3


bilderna får tala för sig själva <3

                                     




vi var även uppe i gävle och fotade öppningen av furuviksparken, och så fotade vi även i kolmården på premiäröppningen för året <3<3

                                           

bilder från furuviks premiären <3<3

         

under dem två foto jobben träffade jag väldigt många kändisar ( Arne wiese med son, Anna Book med familj, och många mpnga fler )

dem bilderna längst ner är från när vi fotade i kolmården då vi även fick komma upp sjölejonens berg sjukt söta ljur , fast jag trodde dem skulle lukta mer äckligt än vad dem gjorde <3<3


Denna månaden hade ju sommaren även kommit till oss så blev mycket bad , och picknickar på massa olika ställen <3<3


*CARPE DIEM*  

Av Jenny Nilsson - 18 januari 2012 19:13

           

MYCKET FOTANDE ÄVEN DENNA MÅNAD , ELLER JA JAG FÖRSÖKTE LÄRA MIG ATT FOTA MER ÄN VAD JAG REDAN KUNDE <3<3


Jag tog även första doppet ute i örn den 18 April <3<3 kallt men skönt var det...

       

i år kan jag nog inte slå mitt rekord eftersom vi har en liten bebis då och jag vill ju inte åka på att bli sjuk <3<3...


vi åkte runt väldigt mkt med bilen till olika ställen och bara fotade och satt och titta på vattnet då de ofta blev turer till sjöar <3<3.....

*Carpe diem* 

Av Jenny Nilsson - 18 januari 2012 18:58

HMM ja denna månad var jag också väldigt mycket i Norrköping hos min Älskling <3<3 

blev även mycket fotande denna månad och lite besök på jolla choklad för att dricka deras goda cafe latte <3.


här sitter fetma bollen och dricker kaffe *haha*


vi hade även börjat snacka om att skaffa katt eftersom jag inte fick ta med min sötnos som är hemma hos mamma *hmm* så ja vi hittade en annons på blocket om 2 katter som sökte nytt hem omedelbart annars skulle de mista livet , det var ju menningen att vi bara skulle ha en katt men men jag övertala älsklingen att vi måste vilket fall som helst skaffa två för att den andra inte ska bli ensam och då kan vi lika gärna skaffa två som redan känner varandra eller hur?? blev en liten utpressning *hihi* gissa om jag vann  

klart dem skulle fortsätta leva så tror de var den 9 mars som vi skrapa ihop dem sista pengarna vi hade för at åka och hämta dem här små liven <3<3 *BALOO & COSMOS* KALLAS NU FÖR * PUHII & LILLA BOLLEN *

JAG ÅNGRAR INTE ALLS ATT VI ÅKTE OCH HÄMTADE DEM TROTS den icke roliga hemresan för baloo han kräktes och bajsa ner både cosmos & sig själv så ja de blev att städa bur när vi kom hem och duscha två katter som aldrig sett oss förut men det gick bra <3<3 i sommar 2012 blir dem 2 år <3<3


               
blev som sagt mycket fotande även denna månad , bilderna ovan är från industrilandskapen i Norrköping <3<3

 

Blev också väldigt mycket badande i badkaret hemma hos älsklingen då mamma och deras varmvatten aldrig räcker att fylla ett badkar med , och så blev det väldigt god mat vissa dagar *hihi*..


hände nog inte mycket mer denna månad mer än att vi ljög om katterna för mamma och pappa *hihi* vi var katt vakt sa vi hihi men så var de ju inte <3<3


*CARPE DIEM*  

Av Jenny Nilsson - 18 januari 2012 18:36



Jaa februari var som alla andra månader både älsklingen och jag var arbetslösa och försökte fördriva tiden så gött de gick .... så det blev väldigt mycket fotande både på mig och katterna hemma hos mamma ...


 
här är en bild på ( från vänster när jag jobbar på klintas, alla hjärtans dag och så en bild på mig när vi är vid löfstads slott och fotar lite <3<3...)


 
en bild på när vi fotade lilla sötnos <3<3 min katt som bor hos mamma <3<3

ännu mera bilder som vi tog vid löfstads slott :)


Denna månad så började min pc att strula så ja jag var på jakt efter en ny dator , och efter lite övertalning från älsklingen så slutade de med att jag köpte mig en macbook pro 13 tum...

jag var lite anti mot apples produkter innan han övertala mig , måste säga de att de tog ett tag innna ajg lärde mig saker å ting på denna dator men jag ångrar mig inte för 5 öre att jag köpte den <3<3 ...



           
det inhandlades också en del kläder , men självklart så handla vi på rean , lacost skorna kosta bara 400 istället för 1000 kr och jackan kosta 500 kr istället för 1200 kr så ja klart man slår till eller hur??..... jackan och skorna fick jag av min underbara älskling <3<3

 
åkte även på någon slags sjukdom denna månad , kunde inte äta något ;/ hade blåsor i gommen feber gick mellan normal temp till 40 grader och ingen visste var det var , till sist försvann de bara , dem 2 veckorna var heeeeemska ;/ de jag kunde äta var grillad kyckling om man delade den i småbitar och åt med händerna  ...


Alla hjärtans dag firades med god mat och myspys framför film <3<3 älsklingen och jag köpte dock samma present till varandra hahah.....

 
Blev choklad doppade jordgubbar till efterrätt , förrätten kommer jag faktiskt inte ihåg glömde ta bild också :)...


jaa annars så hände det väl inte så mkt denna månad , umgicks väl en del med vänner och så var jag väldigt mycket i Norrköping <33


*CARPE DIEM* 

   

   

Av Jenny Nilsson - 16 januari 2012 15:53

året startade väl med lite tråkiga nyheter mellan älsklingen och mig som vi sedan löste och som nu är glömt  


Januari!

Ja då åkte vi på kryssning till finland över en helg <3

   
Våran hytt på båten <3

Båten i hamnen i finland <3  

jag innan vi ska gå i land i finland :)  
 
Jag med min stora fina säl som jag köpte på båten , sitter i fönstret på hytten innan vi ska gå ner och käka mat <33
 
   

Maten som vi åt var super duper god och mätt blev man , jag åt någon kyckling med pasta och gräddsås och älsklingen någon pasta med tomatsås och biff och till det blev det en cider för mig och en öl till älsklingen <3
     
De vi handlade i shoppen , *hihi* ölen till sötnosen och smirnoffen till mig   
 

Här lämnar vi nog hamnen i stockholm tror jag <3...

Var en underbar resa som jag säkert kommer göra om igen om något år <3<3

just de måste tillägga de att jag hittade min morgonrock i finland som inte fanns kvar i sverige i min storlek, så självklart så inhandlades den <3

 


Blev även mkt stjärtlapps åkande i hageby backen eftersom att älsklingen bådde där då <3

     

ja lite barnslig måste man ju få vara eller hur ?


Blev även mkt fotande denna månad , älsklingen fotade mig och jag fotade han 

   
bilder tagna utanför hos mamma och pappa...
 

Klippte mig i ny frisyr och även färgade håret brunt...

Jaa de var nog allt denna månad kommer skriva om alla månader men nu orkar inte bebis sitta upp mer utan nu blir de soffläge framför tre kronor tills älsklingen kommer hem <3<3 saknar min patrik 


hörs senare sen

*CARPE DIEM* 

Av Jenny Nilsson - 14 januari 2012 21:43

Min kära bil ska skrotas  dumma dumma bil å gå sönder  , fast kommer ha en bil nu iallfall bror hade en likadan till salu fast en blå   årsmodell 98 så den är lite yngre *haha*och så är det inte håll i tanken å det är ju 1 plus iallafall, och så får man ju se hur länge denna bil håller , går denna sönder å måste skrotas så får de nog bli en lite nyare bil   fast då måste man ju ha en lite mer säker inkomst än vad vi har nu så då passar de bra med en billig bil  .....


sitter och kollar på tv med min älskling <3<3 och tjatar på att cosmos ska vara tyst åh sluta riva på saker å ting...


så ja nää nu ska jag nog kanske ta mig en snabb dusch och sedan se om de är något annat på tv:n sen blirre sängen för ee ganska trött även att jag sov till 12  


min lilla skrutt ;/ kommer sakna bilen ju ;/ men nu e de bara skrot...    


Kommer komma ett inlägg om de gångna året snart <3


*CARPE DIEM*

        

Av Jenny Nilsson - 13 januari 2012 13:10

De har blivit räddning på många sömnlösa nätter   , då man haft ryck i benen å inte kunnat somna ,eller så fort mn har somnat så måste jag röra på benen å då vaknar jag igen  och i natt var en sådan natt försökte somna 4-5 gånger sen gav jag upp, så älsklingen följde med upp å kolla på 1 avsnitt tre kronor sen la sig sötnosen och jag låg kvar   och nörda tre kronor och åt frosties och mjölk var tvungen äta något för att slippa tänka på benen efter ett tag så slockna även jag  i bäddsoffan i vardags rummet och vakna till 04.30 och förfyttade mig in till min sköna säng istället där jag somnade om och vaknade när älsklingen gick upp vid 7 sedan somna jag och vakna vid 11.30 , så jag fick ändå lite sömn  


Men de tar verkligen på en att inte kunna somna åh sova som man vill och borde  ....


Nää nu ska jag se tre kronor och bara ta det lugnt som älsklingen gav mig order om   vi firar 1 år och 5 månader idag på fredag den 13   och så har jag haft mitt körkort i 2 år så prövo tiden går ut idag <3...


HA DE GÖTT KÄRA LÄSARE <3

TYP ETT ÅR SEN JAG KÖPTE DENNA SKÖNHET OCKSÅ <3<3  

*CARPE DIEM*   

patrik

Mina fyrbenta vänner

Presentation


I denna blogg får ni läsa om allt mellan himel och jord

Fråga mig

13 besvarade frågor

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

hjärtan

marquee behavior=scroll direction=down scrollamount=5 scrolldelay=42 height=619 style='position:absolute; left:45%; top:77px; width:17; height:619px;'>

muspekare

 

Ovido - Quiz & Flashcards