Mjukisbyxan88

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

1 vecka & 1 dag gammal <3<3

Av Jenny Nilsson - 24 februari 2012 15:45

just nu ligger våran lilla tös i vagnen och sussar så sött hon snart sovit i 3 timmar så hon vaknar nog snart och är hungrig misstänker jag , men passar på att försöka skriva lite nu <3


Natten var väl inte den roligaste någon höll oss vakna i princip hela natten , när man precis somnat vakna hon, de lär ju heller inte vara den sista natten som kommer bli så men de var den första som var så för oss  


Tänkte skriva lite om dagen då vi åkte in till förlossningen :

Onsdag den 15/2-2012

dagen började med att jag vakna sent på förmiddagen som vanligt åt frukost , klädde mig tog bilen ner till mamma för att se om någon hade skottat av gården då de kommit en massa snö på natten , jag skottade snö med brosan och pappa hjälpte till en del men var mest ivägen haha *elak jag ee*  efter det så började jag känna mig lite små hängig precis som att man skulle åka på att få någon förskyldning eller något ..

  

efter att jag varit hos mamma till ca halv 3 den dagen tog jag bilen för att åka och hälsa på patrik & även handla , då började värkarna komma mer kraftigare  ungefär varje halvtimme så ja jag fortsatte och handla och åkte sedan hem.

 

väl hemma lägger jag mig i sängen för att vila en stund och invänta älsklingen, berättar att jag har fått mer kraftigare värkar och tättare , han frågar ska vi ringa ? ja jga som ee envis sa ju nej såklart men han ringde in åh kolladeändå , jag tog panodil , duschade och sedan la jag mig i sängen igen runt klockan 17 började vi klocka värkarna först kom dem var 7 minut , sedan var 4-7 minut och sedan 3-6 minut vi ringde in igen runt kl. 19 för då började kännas mer åh mer obehagligt, men fick som svar du e förstföderska så du kommer inte behöva åka in ikväll eller inatt , älsklingen ville ju att vi skulle åka in då men då sa jag nej lika bra vi väntar ett tag till , så jag började göra hemmagjord pizzA och sallad till de så vi fick i oss lite mat innan i så fall ,vid kl 20.00  gick jag med på att älsklingen skulle ringa taxi så vi kunde åka in 

kl: 20.30 kommer det en taxi från lkpg som ska ta oss in till förlossningen på Linköpings US .

vi kommer in ca 21.05 och får ett rum att vänta i tog nog ca 45 minuter innan det kom någon då dagsturen lämnade över till natt turen fick tättare värkar när dem kollade hjärtljudet på lilla bebisen som låg normalt .¨


efter det blir vi förflyttade till ett förlossningsrum då jag var öppen 3 cm , så jag slapp åka hem, när vi kom in på förlossningsrummet hade jag öppnat mig 4 cm och då var klockan ca 22.30 efter det vet jag att värkarna var rikitgt kraftiga och ja jag fick väl lite små panik efter en stund fick jag lustgas och sedan bad vi om ryggmärgsbedövning vilket gjorde att jag slappna av mer och kunde koncentrera mig på andningen istället för på värken , jag vet sj bara om att narkosläkaren gick in och ut även att hon var där ett tag säger dem började piggna till runt 00.30 tror jag klockan var men minns inte mkt då lustgasen gjorde en helt borta i huvudet  

 

efter att bedövningen tagit eller om det var innan jag fick bedövningen ville dem att jag skulle gå upp och gå och gå på toa men när dem då kollar så var jag helt öppen så då fick jag minnsan ligga kvar , minns att jag kollade mkt på klockan och att jag sa att jag ville hem .

02.42 började krystvärkarna och 03.08 så låg vår underbart söta dotter på mitt bröst , då släppte allt , all värk var borta ja allt älsklingen och jag tittade på varandra och skrattade och fällde säkert någon glädje tår   jag tänkte nog att ängtligen är det över   vår ängel hade kommit till världen <3


vi åkte hem på kvällen den 16/2 då det var fullt på bb och jag ville hem , vi mådde ju bra och allt just då.

fick ont av ryggbedövningen efter och var väldigt knäsvag efter varje gång jag ställde mig upp så skaka hela jag , jag kunde knappt ta upp lilla sötnosen när hon var ledsen  


JAG ÄR VERKLIGEN GLAD ATT JAG HAR EN SÅN UNDERBAR ÄLSKLINGEN SOM STÖTTADE MIG GENOM FÖRLOSSNINGEN OCH OCH ÄVEN NU NÄR VI KOMMIT HEM <3<3

ÄLSKAAR DIG PATRIK 

STOLTA PAPPAN <3<3


Nää nu har jag en liten tös att ta hand om som vill ha mat <3 pappa byter blöja bara sen är de någ någon som kommer äta *haha*

*CARPE DIEM*   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nilsson - 6 april 2012 23:27

Jaa vi börjar om från ny kula så vill ni som läser min blogg fortsätta läsa så får ni gå till denna adress istället   www.hubbiebubbie.bloggplatsen.se   gjorde en ny istället kändes genast roligare att blogga igen <3   så ja jag kanske...

Av Jenny Nilsson - 6 april 2012 18:53

BLOGGTORKA SÅ GÖR ETT LITET UPPEHÅLL VILKET JAG HAR GJORT ETT TAG MED NÅGRA VÄLDIGT FÅ INLÄGG   FINNS INGEN ORK TILL BLOGGANDET   FINNS IGENTLIGEN INGEN ANLEDNING ATT BLOGGA HELLER BARA TRIST ÅH SÅ LÄSER INGEN   .......................

Av Jenny Nilsson - 5 april 2012 09:18


Mammas älskling blir hela 7 veckor idag   och väger nu 4580 g och är 56 lång , ja TÖSEN växer<3 de lilla matvraket     Just nu ligger hon och sover i min säng innan hon ska ta sig ett bad då hon spydde så mycket igår :/ sedan blir det ner åh...

Av Jenny Nilsson - 31 mars 2012 12:09


Hmm vet inte vad jag ska skriva mer än att tösen växer och just nu ligger i nya soffan och sover   baloo & cosmos håller på att sätta på varandra hela tiden *haha*.   Syrran kommer på besök efter att hon slutat sitt jobb för att kolla hur det ble...

Av Jenny Nilsson - 27 mars 2012 11:15

Men de blir väl så när man har en hamster unge att ta hand om *hihi*   Idag blir det iallafall en promenad med våra nya vänner Ida & Melker och Hanna & Axel ,blir första barnvagnsmötet , ska bli skoj     hörs senare sen för måste äta frukost ...

patrik

Mina fyrbenta vänner

Presentation


I denna blogg får ni läsa om allt mellan himel och jord

Fråga mig

13 besvarade frågor

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

hjärtan

marquee behavior=scroll direction=down scrollamount=5 scrolldelay=42 height=619 style='position:absolute; left:45%; top:77px; width:17; height:619px;'>

muspekare

 

Ovido - Quiz & Flashcards