Mjukisbyxan88

Alla inlägg under februari 2012

Av Jenny Nilsson - 28 februari 2012 21:22

jaa de blev en promenad ner till dem i det härliga solskenet som tittade fram under eftermiddagen <3 blev även att stanna kvar och äta kycklingsallad  ...


Lillan ligger  på pappas bröst och snarkar , för mamma har huvudvärk och mensvärk :)  


Nu blir de att se klart på arne dahl de största vatten med älsklingen i sängen , se hur länge den lille sover nu :D 


HÖRS IMORGON ELLER SENARE BEROENDE PÅ OM HO VILL SOVA ELLER INTE  

 


*CARPE DIEM* 

Av Jenny Nilsson - 25 februari 2012 12:50

 Jaa idag tänkte vi ta vagnen och promenera ner till mamma och pappa och hälsa på lite grann, men först måste tösen vakna <3 hon ligger just nu i sin egna säng i sitt egna rum och sussar så sött <3 

två fina bilder på sötnosen <3

här kommer några bilder till.

 

Kusinerna robert och jennifer håller Ebba , kim vågade inte :)

Första badet , baloo ville också vara med <3<3 bara synd att han ee så rädd för lilltjejen ;/

Andra badet <3 var inte så populärt att doppa fötterna :P hihi

   

hihi lite mer bilder på sönosen gillar den sista :D 

 

dem första timmarna på sjukhuset ser visst lite drogad ut på bilden hahah  tur att man mår bättre nu och att man slutat blöda   så man kan röra sig normalt och resa på sig när tösen vill komma upp , och kunna sitta i soffan igen <3<3.


Nää nu ska jag nog försöka byta kläder på sötnosen och se om hon vill ha mat innan vi går till mormor eller om hon väntar tills vi kommer ner tar ju inte så lång tid att gå dit ändå <3


*CARPE DIEM*   

         

Av Jenny Nilsson - 24 februari 2012 15:45

just nu ligger våran lilla tös i vagnen och sussar så sött hon snart sovit i 3 timmar så hon vaknar nog snart och är hungrig misstänker jag , men passar på att försöka skriva lite nu <3


Natten var väl inte den roligaste någon höll oss vakna i princip hela natten , när man precis somnat vakna hon, de lär ju heller inte vara den sista natten som kommer bli så men de var den första som var så för oss  


Tänkte skriva lite om dagen då vi åkte in till förlossningen :

Onsdag den 15/2-2012

dagen började med att jag vakna sent på förmiddagen som vanligt åt frukost , klädde mig tog bilen ner till mamma för att se om någon hade skottat av gården då de kommit en massa snö på natten , jag skottade snö med brosan och pappa hjälpte till en del men var mest ivägen haha *elak jag ee*  efter det så började jag känna mig lite små hängig precis som att man skulle åka på att få någon förskyldning eller något ..

  

efter att jag varit hos mamma till ca halv 3 den dagen tog jag bilen för att åka och hälsa på patrik & även handla , då började värkarna komma mer kraftigare  ungefär varje halvtimme så ja jag fortsatte och handla och åkte sedan hem.

 

väl hemma lägger jag mig i sängen för att vila en stund och invänta älsklingen, berättar att jag har fått mer kraftigare värkar och tättare , han frågar ska vi ringa ? ja jga som ee envis sa ju nej såklart men han ringde in åh kolladeändå , jag tog panodil , duschade och sedan la jag mig i sängen igen runt klockan 17 började vi klocka värkarna först kom dem var 7 minut , sedan var 4-7 minut och sedan 3-6 minut vi ringde in igen runt kl. 19 för då började kännas mer åh mer obehagligt, men fick som svar du e förstföderska så du kommer inte behöva åka in ikväll eller inatt , älsklingen ville ju att vi skulle åka in då men då sa jag nej lika bra vi väntar ett tag till , så jag började göra hemmagjord pizzA och sallad till de så vi fick i oss lite mat innan i så fall ,vid kl 20.00  gick jag med på att älsklingen skulle ringa taxi så vi kunde åka in 

kl: 20.30 kommer det en taxi från lkpg som ska ta oss in till förlossningen på Linköpings US .

vi kommer in ca 21.05 och får ett rum att vänta i tog nog ca 45 minuter innan det kom någon då dagsturen lämnade över till natt turen fick tättare värkar när dem kollade hjärtljudet på lilla bebisen som låg normalt .¨


efter det blir vi förflyttade till ett förlossningsrum då jag var öppen 3 cm , så jag slapp åka hem, när vi kom in på förlossningsrummet hade jag öppnat mig 4 cm och då var klockan ca 22.30 efter det vet jag att värkarna var rikitgt kraftiga och ja jag fick väl lite små panik efter en stund fick jag lustgas och sedan bad vi om ryggmärgsbedövning vilket gjorde att jag slappna av mer och kunde koncentrera mig på andningen istället för på värken , jag vet sj bara om att narkosläkaren gick in och ut även att hon var där ett tag säger dem började piggna till runt 00.30 tror jag klockan var men minns inte mkt då lustgasen gjorde en helt borta i huvudet  

 

efter att bedövningen tagit eller om det var innan jag fick bedövningen ville dem att jag skulle gå upp och gå och gå på toa men när dem då kollar så var jag helt öppen så då fick jag minnsan ligga kvar , minns att jag kollade mkt på klockan och att jag sa att jag ville hem .

02.42 började krystvärkarna och 03.08 så låg vår underbart söta dotter på mitt bröst , då släppte allt , all värk var borta ja allt älsklingen och jag tittade på varandra och skrattade och fällde säkert någon glädje tår   jag tänkte nog att ängtligen är det över   vår ängel hade kommit till världen <3


vi åkte hem på kvällen den 16/2 då det var fullt på bb och jag ville hem , vi mådde ju bra och allt just då.

fick ont av ryggbedövningen efter och var väldigt knäsvag efter varje gång jag ställde mig upp så skaka hela jag , jag kunde knappt ta upp lilla sötnosen när hon var ledsen  


JAG ÄR VERKLIGEN GLAD ATT JAG HAR EN SÅN UNDERBAR ÄLSKLINGEN SOM STÖTTADE MIG GENOM FÖRLOSSNINGEN OCH OCH ÄVEN NU NÄR VI KOMMIT HEM <3<3

ÄLSKAAR DIG PATRIK 

STOLTA PAPPAN <3<3


Nää nu har jag en liten tös att ta hand om som vill ha mat <3 pappa byter blöja bara sen är de någ någon som kommer äta *haha*

*CARPE DIEM*   

Av Jenny Nilsson - 21 februari 2012 03:33

Ebba <3 


ja vad ska man säga ?? hur söt får man vara ?


Just nu ligger jag framför dumburken vilket jag inte borde göra då ho ee mätt & belåten och torr och nästan har somnat i sin vagn  fast vår tjej har inte fått börja med nappen än och ska försöka hålla henne borta från det också...

Älsklingen ligger och snarkar för fullt och ute är dt storm ;/


Katterna rensar matskålarna hör jag *haha* ..


nää kommer inte på så mkt att skriva om just nu men de kommer väl den tiden man kan blogga om förlossningen och lite så inte så i detalj men lite :P


Så kära läsare ha de gött och sov gött för det ska jag göra nu med min tjeja <3


*CARPE DIEM* 

Av Jenny Nilsson - 18 februari 2012 16:22

Vår Ebba Klara Johanna Nilsson kom tills oss den 16 februari klockan 03.08 

VIKT: 3460 g 

Längd: 48 cm 


kommer bild och mer information sen för just nu har vi stopp i hela badrummet och jag har vart utan toalett i snart 5 timmar ;/ gaaaaa.


*CARPE DIEM*

Av Jenny Nilsson - 13 februari 2012 13:46

till beräknat eller så kan de ju vara 0,1,2 eller 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 dagar kvar vem vet men de hoppas jag inte på villl ha bebisen nuuuuuu  cosmos & baloo vill med att den ska komma nu <3


har precis mumsat i mig lite spagge & köttfärssås *mums* och sitter åh funderar på vad jag ska laga för mat tills min underbara älsklingen kommer hem , då vi firar 1,5 år tillsammans idag  


ÄLSKAR DIG ÖVER ALLT ANNAT PÅ DENNA JORD MIN ÄLSKLING <33333


*Carpe Diem* 

Av Jenny Nilsson - 12 februari 2012 13:48

         

bilder från när vi tog in granen i mitten av december deras första julgran <3<3

ska se om jag hittar videoklippen från när dem får sin julklapp <3<3


*Carpe Diem* 

Av Jenny Nilsson - 12 februari 2012 13:42

börjar närma sig nu det är 4 dagarkvar till beräknat datum och max 18 dagar kvar om den nu vill ligga kvar så länge   de hoppas vi inte på  


Idag blir det väl att ta sig en härlig vinterpromenad i solskenet med älsklingen , och ikväll spela bingolotto tror jag om vi inte får åka då *hihi*.


Just nu väntar jag på att älsklingen ska duscha färdigt åh göra sig iordning ,och sitter och lyssnar på musik...


sitter och lyssnar på denna låt <3 Lutricia -Fly Away..


*Carpe Diem* 

patrik

Mina fyrbenta vänner

Presentation


I denna blogg får ni läsa om allt mellan himel och jord

Fråga mig

13 besvarade frågor

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

hjärtan

marquee behavior=scroll direction=down scrollamount=5 scrolldelay=42 height=619 style='position:absolute; left:45%; top:77px; width:17; height:619px;'>

muspekare

 

Ovido - Quiz & Flashcards